Havadis | Düzce | Düzce’de ata tohumları yeniden toprağa döndü

Düzce’de ata tohumları yeniden toprağa döndü

Düzce Tarım Akademisi, yetiştirdiği 50 bin ata tohumunu ücretsiz dağıtıyor. Şehrin tarımsal potansiyelini canlandırmak için modern yöntemler kullanılıyor.

Düzce Tarım Akademisi, yetiştirdiği 50 bin ata tohumunu ücretsiz dağıtıyor. Şehrin tarımsal potansiyelini canlandırmak için modern yöntemler kullanılıyor.

Düzce’de ata tohumları yeniden toprağa döndü
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Düzce Belediyesi, yerel tarımı sistemli hale getirmek için kurduğu Tarım Akademisi ile 2026 yılının ilk yarısında yoğun bir tempoya girdi. Mergiç mahallesindeki 121 dönümlük alanda faaliyet gösteren akademi, hem üretim yapıyor hem de üreticiyi eğitiyor.

Ücretsiz fide ve tohum desteği

Akademi ekipleri, 50 bin adet ata tohumunu toprakla buluşturarak türlerin devamlılığını sağlıyor. Koçaş patlıcanından Ayşe Kadın fasulyesine kadar pek çok yerel çeşidi çoğaltan kurum, 5 bin tohumu doğrudan vatandaşlara ücretsiz verdi. 15 bin tohum ise akademinin kendi arazilerinde ekilerek üretime kazandırıldı.

Eğitimle gelen yeni nesil tarım

Sadece üretimle sınırlı kalmayan akademi, 77 kursiyere 108 saat süren arıcılık ve mantar yetiştiriciliği dersleri verdi. Ayrıca park ve bahçeler için 10 bin peyzaj bitkisi yetiştiren ekip, topraksız tarım yöntemiyle çilek üretimi gibi yeni projelere de öncülük ediyor. Düzce’de boş arazi kalmaması için yürütülen bu çalışmalar, bölge halkı için hem yeni bir gelir kapısı hem de doğal tarım fırsatı sunuyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız