Havadis | Düzce | Düzce'de çilek kuyruğu Emekli çiftin serasında ürünler hemen tükeniyor

Düzce'de çilek kuyruğu Emekli çiftin serasında ürünler hemen tükeniyor

Emekli olup memleketlerine dönen çift, topraksız tarımla çilek üretimine başladı. Yoğun ilgi gören serada herkes nasibini alsın diye kota konuldu.

Emekli olup memleketlerine dönen çift, topraksız tarımla çilek üretimine başladı. Yoğun ilgi gören serada herkes nasibini alsın diye kota konuldu.

Düzce'de çilek kuyruğu Emekli çiftin serasında ürünler hemen tükeniyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

İstanbul’daki 26 yıllık çalışma hayatını noktalayan Cengiz ve Saliha Çelebi, emekliliklerinde stresten uzaklaşmak için Düzce'nin Kaynaşlı ilçesine yerleşti. Şehir hayatının gürültüsünden kaçan çift, kurdukları serada topraksız yöntemle çilek yetiştirerek bambaşka bir yaşam kurdu.

Topraksız tarım bereketi

Çift, Hindistan cevizi kabuğu kullanarak 4 bin yediveren cinsi çilek fidesini toprakla değil, kokopit ile buluşturdu. Kısa sürede ürün veren serayı ziyarete açan Çelebiler, vatandaşların kendi elleriyle çilek toplamasına imkan tanıdı. Ancak yoğun talep nedeniyle herkesin bu lezzeti tadabilmesi için kişi başı 1 kilogram sınırına geçtiler.

Emeklilikte yeni bir tutku

Başlangıçta tarım fikrine mesafeli yaklaşan Saliha Çelebi, şimdi serayı büyütmek için kolları sıvadı. Eşinin motivasyon desteğiyle bu işin hem zorluklarını hem de keyfini keşfeden çift, ürünlerin tazeliğine dikkat çekiyor. Pazardan alınan çileklerin aksine, serada yetişenlerin dalından koparıldıktan sonra 7 güne kadar dayanabildiğini vurguluyorlar.

Bundan sonra ne olur?
Çelebi çifti, İl Tarım ve Orman Müdürlüğü'nden aldıkları destekle üretim kapasitesini artırmayı hedefliyor. Artan talebi karşılamak için serayı genişletme çalışmaları başlarken, bölgedeki diğer emekliler için de yeni bir örnek oluşturuyorlar.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız