Havadis | Düzce | Düzce’de fındık sezonu için geri sayım başladı

Düzce’de fındık sezonu için geri sayım başladı

Düzce Tarım Müdürü Esra Uzun, fındık bahçelerini gezerek verim durumunu kontrol etti.

Düzce Tarım Müdürü Esra Uzun, fındık bahçelerini gezerek verim durumunu kontrol etti.

Düzce’de fındık sezonu için geri sayım başladı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Düzce’nin en önemli geçim kaynağı olan fındıkta yeni hasat dönemi yaklaşırken gözler bahçelere çevrildi. Tarım ve Orman İl Müdürü Esra Uzun, şube müdürleriyle birlikte tarlaları tek tek gezerek ürünlerin gelişim sürecini yerinde inceledi.

Bahçelerde ne

Ekipler sadece ağaçların gelişimine bakmakla kalmadı, üreticilerle de birebir görüştü. Hasat öncesi karşılaşılan problemler ve çiftçinin talepleri not edildi. Uzmanlar, fındığın sağlıklı bir şekilde olgunlaşması için gereken teknik detayları sahada anlattı. Bu ziyaretler, çiftçinin sezonu en yüksek verimle kapatması için yapılıyor.

Sırada ne var

Tarım müdürlüğü yetkilileri, hasat dönemine kadar saha kontrollerinin süreceğini belirtti. Çiftçilerin emeklerinin boşa gitmemesi ve üretimin artması adına teknik destekler sezon boyunca devam edecek. Şimdi gözler, önümüzdeki haftalarda netleşecek olan rekolte tahminlerinde.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız