Düzce’nin en önemli geçim kaynağı olan fındıkta yeni hasat dönemi yaklaşırken gözler bahçelere çevrildi. Tarım ve Orman İl Müdürü Esra Uzun, şube müdürleriyle birlikte tarlaları tek tek gezerek ürünlerin gelişim sürecini yerinde inceledi.
Bahçelerde ne
Ekipler sadece ağaçların gelişimine bakmakla kalmadı, üreticilerle de birebir görüştü. Hasat öncesi karşılaşılan problemler ve çiftçinin talepleri not edildi. Uzmanlar, fındığın sağlıklı bir şekilde olgunlaşması için gereken teknik detayları sahada anlattı. Bu ziyaretler, çiftçinin sezonu en yüksek verimle kapatması için yapılıyor.
Sırada ne var
Tarım müdürlüğü yetkilileri, hasat dönemine kadar saha kontrollerinin süreceğini belirtti. Çiftçilerin emeklerinin boşa gitmemesi ve üretimin artması adına teknik destekler sezon boyunca devam edecek. Şimdi gözler, önümüzdeki haftalarda netleşecek olan rekolte tahminlerinde.