Türkiye’nin tarım merkezlerinden Edirne’de biçerdöverler tarlalara girdi. Büyükdöllük köyü başta olmak üzere kent genelinde başlayan çalışmalar, üreticiye geçen yılki kayıplarını unutturacak bir umut verdi.
Kuraklık yerini berekete bıraktı
Geçtiğimiz yıl yaşanan kuraklık çiftçinin ürününü tarlada bırakmıştı. Bu yıl ise yağışlar tam zamanında geldi ve toprak suya doydu. Üreticiler, elde edilen verimin beklentileri karşıladığını ve bu sezonun oldukça verimli geçeceğini söylüyor. Çiftçi Mine Karakuş, bu yılki hasattan büyük umut duyduğunu belirterek üretimin devamlılığı için tarım arazilerinin satılmaması gerektiğine dikkat çekiyor.
Üreticinin gözü tartıda
Hasat devam ederken üreticiler gözlerini tartı sonuçlarına çevirdi. Muhtar Ahmet Kezer, ürünlerin tam olarak ne kadar verim verdiğini tartım işlemleri bittikten sonra anlayacaklarını belirtiyor. Şimdilik gelen ilk bilgiler, çiftçilerin yüzünün güleceği yönünde. Hasadın tamamlanmasıyla birlikte bölgedeki toplam rekolte netleşecek. Peki, bu verim artışı yılın geri kalanında gıda fiyatlarına nasıl yansıyacak?