Havadis | Elazığ | Elazığ bahçelerinde don felaketi bitti yerini yüksek rekolteye bıraktı

Elazığ bahçelerinde don felaketi bitti yerini yüksek rekolteye bıraktı

Geçen yıl don yüzünden meyve alamayan Elazığlı üreticinin yüzü gülüyor. Uygun hava şartları bu yıl ağaçlarda yüksek verim sağladı.

Geçen yıl don yüzünden meyve alamayan Elazığlı üreticinin yüzü gülüyor. Uygun hava şartları bu yıl ağaçlarda yüksek verim sağladı.

Elazığ bahçelerinde don felaketi bitti yerini yüksek rekolteye bıraktı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Elazığlı çiftçiler geçen sezon tarım tarihinin en zor dönemlerinden birini yaşadı. "Yüzyılın don olayı" olarak anılan felaket nedeniyle ağaçlar meyve vermedi, emekler dalında çürüdü. Ancak bu yıl mevsimin dengeli seyretmesi bahçelerdeki tabloyu tamamen değiştirdi.

MEYVE AĞAÇLARI YENİDEN CANLANDI

Elazığ genelindeki bahçelerde bu sezon elma, kayısı, kiraz, vişne, ceviz ve badem gibi ürünlerde yüksek rekolte beklentisi hakim. Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinde ilerlemesi, geçen yıl boş kalan dalların bu kez meyveyle dolmasını sağladı. Üreticiler, geçen sezonun kayıplarını bu yılki bereketli hasatla telafi etmeyi hedefliyor.

ÇİFTÇİNİN YENİ SEZON BEKLENTİSİ

Yurtbaşı beldesinde bahçe işleriyle uğraşan Miraç Akyol, geçen yıl yaşanan büyük mağduriyeti hatırlattı. Akyol, bu yılın oldukça bereketli geçtiğini belirterek herhangi bir olumsuzluk yaşanmaması durumunda sezonun üretici için çok verimli tamamlanacağını ifade etti. Çiftçiler artık gözünü hasat dönemine çevirdi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız