Elazığlı çiftçiler geçen sezon tarım tarihinin en zor dönemlerinden birini yaşadı. "Yüzyılın don olayı" olarak anılan felaket nedeniyle ağaçlar meyve vermedi, emekler dalında çürüdü. Ancak bu yıl mevsimin dengeli seyretmesi bahçelerdeki tabloyu tamamen değiştirdi.
MEYVE AĞAÇLARI YENİDEN CANLANDI
Elazığ genelindeki bahçelerde bu sezon elma, kayısı, kiraz, vişne, ceviz ve badem gibi ürünlerde yüksek rekolte beklentisi hakim. Hava sıcaklıklarının mevsim normallerinde ilerlemesi, geçen yıl boş kalan dalların bu kez meyveyle dolmasını sağladı. Üreticiler, geçen sezonun kayıplarını bu yılki bereketli hasatla telafi etmeyi hedefliyor.
ÇİFTÇİNİN YENİ SEZON BEKLENTİSİ
Yurtbaşı beldesinde bahçe işleriyle uğraşan Miraç Akyol, geçen yıl yaşanan büyük mağduriyeti hatırlattı. Akyol, bu yılın oldukça bereketli geçtiğini belirterek herhangi bir olumsuzluk yaşanmaması durumunda sezonun üretici için çok verimli tamamlanacağını ifade etti. Çiftçiler artık gözünü hasat dönemine çevirdi.