Elazığ’da yıllardır devam eden mera işgalleriyle ilgili Valilik noktayı koydu. Gölardı Köyü’ndeki kamu arazilerine kurulan kaçak yapılar için ciddi bir yaptırım süreci başlatıldı.
MERA ALANLARINI İŞGAL EDENLERE AĞIR CEZA
Valilik, 2013 ile 2026 yılları arasında bölgedeki 88 farklı parselde inceleme yaptı. Mera, yol ve ortak kullanım alanlarına izinsiz müdahale edenler hakkında Cumhuriyet Başsavcılığına suç duyurusunda bulunuldu. İl Özel İdaresi, belirlenen 5 kaçak yapı için toplam 5 milyon 777 bin 134 lira idari para cezası kesti. Yapı sahiplerine ruhsat almaları için bir ay süre tanınsa da, yasal süreçte adım atılmadığı için tüm yapılar hakkında yıkım kararı çıktı.
KAMU ARAZİLERİNİ KORUMA KARARI
Vali Numan Hatipoğlu, devletin hükmü altındaki alanlara yönelik işgallerin tavizsiz şekilde takip edileceğini vurguladı. Ekipler, köy muhtarlarından da şüpheli durumları anında bildirmelerini istedi. Eğer bölgede yaşıyorsan veya kamu arazisi üzerinde bir yapın varsa, bu ceza miktarları devletin artık işgaller konusunda daha sert bir tutum izlediğini gösteriyor. Geriye kalan 5 parseldeki incelemeler ise halen devam ediyor.