Elazığ İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, tarladaki ürünlerin sağlığını korumak ve ilaç kullanımını disipline etmek için kolları sıvadı. Çiftçiler artık bitki koruma ürünlerini kullanırken dijital bir sistem üzerinden hareket edecek.
Tarımda yeni takip sistemi
Müdürlüğün uzman ekipleri, üreticileri B-Reçete sistemi hakkında eğitiyor. Bu sistem sayesinde hangi ilacın, ne kadar ve hangi bitkiye uygulandığı dijital ortamda kayıt altına alınıyor. Böylece rastgele ilaç kullanımının önüne geçilmesi hedefleniyor.
Bu durum senin için ne anlama geliyor:
Tarlanda veya bahçende yetiştirdiğin ürünlerin kalitesi artık daha sıkı denetleniyor. Doğru ilaç kullanımı hem toprağın verimini koruyor hem de tükettiğimiz gıdaların daha sağlıklı olmasını sağlıyor. Tarım müdürlüğü, eğitimlerin yıl boyunca devam edeceğini ve üreticinin sisteme uyum sağlamasına destek olacaklarını duyurdu.