Türkiye’nin ihracatını yöneten çatı kuruluşu Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM), geçtiğimiz günlerde 33. Olağan Seçimli Genel Kurulu’nu topladı. Bu kritik seçimler sonucunda, Doğu Anadolu İhracatçılar Birliği’nin (DAİB) tecrübeli ismi Etem Tanrıver, TİM yönetim kuruluna girdi. Erzurum başta olmak üzere tüm bölge ihracatçıları için Ankara’da yeni bir kapı açılmış oldu.
Bölge ihracatına yeni ses
Etem Tanrıver’in yönetim kuruluna seçilmesi, bölgedeki üreticilerin sesini doğrudan merkeze taşıyacak. Tanrıver, Doğu Anadolu’nun ticaret vizyonunu ulusal ölçekte savunacak. Bu durum, yerel ihracatçıların yaşadığı sorunların daha hızlı çözülmesi ve bölgeye yatırım çekilmesi noktasında kritik bir rol oynayacak.
Gelecek stratejisi değişiyor
Yeni görevine başlayan Tanrıver, Türkiye’nin hizmet ihracatına odaklanacaklarını belirtti. Özellikle üretim gücünün küresel pazarlarla buluşturulması için sivil toplum kuruluşlarıyla yakın mesai yapılacak. Tanrıver, Türkiye’nin dış ticaret rakamlarını yukarı çekecek yeni stratejiler üzerinde çalışmaya başladıklarını vurguluyor. Peki, bu seçim Erzurum esnafının ve üreticisinin işlerini nasıl kolaylaştıracak? Önümüzdeki dönemde bölgeye özgü yeni teşviklerin gelip gelmeyeceğini hep birlikte göreceğiz.