Havadis | Erzurum | Erzurum ovasında 149 yıldır tek başına nöbet tutan şehit mezarı

Erzurum ovasında 149 yıldır tek başına nöbet tutan şehit mezarı

Erzurum’da tarlaların ortasında kalan şehit kabri mahalle sakinlerinin girişimiyle bakımdan geçti.

Erzurum’da tarlaların ortasında kalan şehit kabri mahalle sakinlerinin girişimiyle bakımdan geçti.

Erzurum ovasında 149 yıldır tek başına nöbet tutan şehit mezarı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Erzurum’un Aziziye ilçesindeki Tınazlı ve Yarımca mahalleleri arasında, tarlaların tam ortasında kalan "Garip Mezar" isimli şehitlik, 149 yıl sonra yeniden hatırlandı. 93 Harbi’nden bu yana orada bulunan ve çevresi otlarla kaplanan mezar, yerel haberlerin ardından bölge sakinlerinin çabasıyla temizlenerek bakıma alındı.

Tarihi gizemini koruyor

Mezarın kitabesinde sadece "Hicri 1293 Şehidi" ibaresi yer alıyor. Kimliği ve memleketi hakkında kesin bir kayıt bulunmayan şehidin, 1877-1878 Osmanlı-Rus Harbi sırasında burada hayatını kaybettiği biliniyor. Bölgedeki köylüler, mezarın etrafındaki otları temizledi, yıpranan kısımları boyadı ve tepesine Türk bayrağı dikerek şehide vefa gösterdi. 1972 yılında kimliği belirsiz bir askerin mezarı düzenlediği ve ardından sessizce bölgeden ayrıldığı rivayetleri ise gizemini korumaya devam ediyor.

Vatandaşlar kalıcı çözüm istiyor

Mahalle sakinlerinden İbrahim Surha, arazinin kendisine ait olduğunu ve arkadaşlarıyla birlikte kendi imkanlarıyla bu çalışmayı yaptıklarını anlatıyor. Ancak köylüler, yapılan bu temizliğin geçici bir çözüm olduğunu savunuyor. Bölge halkı, tarihi değeri yüksek olan bu şehitliğin devlet eliyle kalıcı bir çevre düzenlemesine kavuşmasını ve daha korunaklı hale getirilmesini talep ediyor. Yetkililerin bu çağrıya yanıt verip vermeyeceği ise şimdilik merak konusu.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız