Havadis | Erzurum | Erzurum sahipsiz hayvanlar için cerrahide yeni dönemi başlatıyor

Erzurum sahipsiz hayvanlar için cerrahide yeni dönemi başlatıyor

Erzurum Büyükşehir Belediyesi, sahipsiz köpekler için laparoskopik kısırlaştırma yöntemine geçiyor. Bu teknik sayesinde hayvanlar daha hızlı iyileşecek.

Erzurum Büyükşehir Belediyesi, sahipsiz köpekler için laparoskopik kısırlaştırma yöntemine geçiyor. Bu teknik sayesinde hayvanlar daha hızlı iyileşecek.

Erzurum sahipsiz hayvanlar için cerrahide yeni dönemi başlatıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Erzurum Büyükşehir Belediyesi, sokak hayvanlarının rehabilitasyonu için veterinerlikte modern bir cerrahi uygulamayı başlatıyor. Şehirdeki ilgili kurumların imzaladığı protokolle, Türkiye'de ilk kez sahipsiz köpekler kapalı ameliyat yöntemiyle kısırlaştırılacak.

Yeni cerrahi yöntemin detayları

Erzurum Valiliği, Atatürk Üniversitesi Veteriner Fakültesi ve belediyenin iş birliğiyle yürütülecek bu sistem, klasik ameliyatlara göre daha küçük kesilerle uygulanıyor. Laparoskopik yöntem, hayvanların operasyon sonrası yaşadığı ağrıyı azaltırken, iyileşme sürecini de ciddi oranda hızlandırıyor. Bakımevindeki sahipsiz köpekler artık çok daha güvenli ve modern tıbbi standartlarla tedavi edilecek.

Vatandaşa yansıması ne olacak

Bu uygulama, hem sokaktaki hayvanların refahını artıracak hem de belediyenin bakım merkezlerindeki kapasiteyi daha verimli kullanmasını sağlayacak. Daha hızlı iyileşen hayvanlar, rehabilitasyon süreçlerini daha kısa sürede tamamlayarak sağlıklı bir şekilde yaşamlarına devam edebilecek. Projenin diğer şehirlerdeki hayvan bakımevleri için bir model oluşturması bekleniyor.

Bundan sonra ne bekliyoruz

Protokolün hayata geçmesiyle birlikte Erzurum'daki bakımevlerinde kısırlaştırma operasyonlarının hızı artacak. Uygulamanın sahada alacağı sonuçlar, Türkiye genelindeki diğer belediyelerin de benzer teknolojik yatırımlara yönelip yönelmeyeceğini gösterecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız