Erzurum Valisi Aydın Baruş, Yeşilay’ın düzenlediği bisiklet turu programının ardından şehrin tarihi dokusundaki Karikatür Atölyesi’ne uğradı. Yerel çizerlerin eserlerini tek tek inceleyen Baruş, kentteki mizah kültürünün gelişimini yerinde gözlemledi.
Mizahın iyileştirici gücü
Vali Baruş, özellikle Fırfırik Dergisi ve Pusula Gazetesi’nde yayınlanan karikatürlerin toplumsal hoşgörüyü yansıttığını belirtti. Günlük hayatın stresi içerisinde tebessüm etmenin önemine değinen Baruş, atölye yöneticisi Vedat Refayeli ve ekibine teşekkürlerini iletti.
Şehrin kültürüne katkı
Büyükşehir Belediyesi tarafından geçen yıl hizmete açılan atölye, yerel sanatçıların üretim merkezi haline geldi. Vali Baruş, insanların yüzünü güldürebilen her türlü sanat faaliyetinin Erzurum için çok kıymetli olduğunu ifade etti. Bu tür atölyelerin şehirdeki sanatsal çeşitliliği artırması bekleniyor.