Havadis | Erzurum | Erzurum’da cuma namazı sonrası aşure kuyruğu

Erzurum’da cuma namazı sonrası aşure kuyruğu

Erzurum’da cami çıkışında düzenlenen aşure dağıtımına halk yoğun ilgi gösterdi. Vatandaşlar ikramı alabilmek için uzun kuyruklar oluşturdu.

Erzurum’da cami çıkışında düzenlenen aşure dağıtımına halk yoğun ilgi gösterdi. Vatandaşlar ikramı alabilmek için uzun kuyruklar oluşturdu.

Erzurum’da cuma namazı sonrası aşure kuyruğu
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Muharrem Ayı’nın gelmesiyle birlikte geleneksel aşure ikramları şehir meydanlarında hareketliliğe yol açıyor. Erzurum’da Vakıflar İl Müdürlüğü ve Yakutiye Belediyesi, cuma namazı sonrası vatandaşlara aşure dağıtmak için bir araya geldi.

Cami avlusunda oluşan hareketlilik

Yakutiye ilçesindeki Lalapaşa Camii’nden çıkan vatandaşlar, dağıtım noktasına ulaşmak için birbirleriyle yarıştı. Cami bahçesinde başlayan kuyruk, kısa sürede dışarıya taştı ve çevrede metrelerce uzadı. Görevliler, izdihamı önlemek ve herkese aşure ulaştırabilmek için yoğun çaba harcadı.

Paylaşımın sıcaklığı

Sıcağa ve kalabalığa rağmen vatandaşlar bu geleneği yaşatmak için sabırla beklemeyi tercih etti. Muharrem Ayı’nın bereketini paylaşmak isteyen yüzlerce kişi, kaplarına doldurulan aşurelerle evlerinin yolunu tuttu. Benzer etkinliklerin önümüzdeki günlerde farklı noktalarda da sürmesi bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız