Havadis | Erzurum | Erzurum'da doğa temizliği için gönüllüler sahaya indi

Erzurum'da doğa temizliği için gönüllüler sahaya indi

Erzurum’da düzenlenen etkinlikle çevre temizliği yapıldı. Yetkililer, sıfır atık bilincinin hayatın her alanını kapsaması gerektiğini vurguladı.

Erzurum’da düzenlenen etkinlikle çevre temizliği yapıldı. Yetkililer, sıfır atık bilincinin hayatın her alanını kapsaması gerektiğini vurguladı.

Erzurum'da doğa temizliği için gönüllüler sahaya indi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Erzurum Büyükşehir Belediyesi, Prof. Dr. Fuat Tanrıverdi Koruluğu'nda geniş katılımlı bir çevre temizliği etkinliğine ev sahipliği yaptı. Şehrin yeşil alanlarını korumak ve çevre bilincini artırmak amacıyla düzenlenen programa yerel yöneticiler, sivil toplum temsilcileri ve çok sayıda gönüllü katılarak temizlik yaptı.

Sıfır atık hedefi nedir

Etkinlikte söz alan Büyükşehir Belediye Başkan Başdanışmanı Hüseyin Koçan, sıfır atığın sadece çöpleri geri dönüşüme atmaktan ibaret olmadığını belirtti. Koçan, bu yaklaşımın üretimden tüketime kadar hayatın her aşamasında israfı önleyen bir yaşam kültürü olduğunu vurguladı. Çevreyi korumanın gelecek nesillere karşı bir sorumluluk olduğunu ifade eden Koçan, belediye olarak doğal kaynakları koruyan projelere devam edeceklerini söyledi.

Doğadaki atıklar temizleniyor

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan'ın himayelerinde yürütülen hareket, Türkiye genelinde 9 bin 500 kilometrelik bir hatta uygulanıyor. Proje kapsamında son iki ay içerisinde doğadan toplanan 2 tonun üzerindeki atık geri dönüşüm sistemine dahil edildi. Erzurum'daki gönüllüler de koruluk alandaki atıkları toplayarak bu büyük dönüşüm sürecine destek verdi. Şehirdeki bu etkinlikler, doğayı koruma refleksini yerel çapta güçlendirmeye devam edecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız