Erzurum Büyükşehir Belediyesi, Prof. Dr. Fuat Tanrıverdi Koruluğu'nda geniş katılımlı bir çevre temizliği etkinliğine ev sahipliği yaptı. Şehrin yeşil alanlarını korumak ve çevre bilincini artırmak amacıyla düzenlenen programa yerel yöneticiler, sivil toplum temsilcileri ve çok sayıda gönüllü katılarak temizlik yaptı.
Sıfır atık hedefi nedir
Etkinlikte söz alan Büyükşehir Belediye Başkan Başdanışmanı Hüseyin Koçan, sıfır atığın sadece çöpleri geri dönüşüme atmaktan ibaret olmadığını belirtti. Koçan, bu yaklaşımın üretimden tüketime kadar hayatın her aşamasında israfı önleyen bir yaşam kültürü olduğunu vurguladı. Çevreyi korumanın gelecek nesillere karşı bir sorumluluk olduğunu ifade eden Koçan, belediye olarak doğal kaynakları koruyan projelere devam edeceklerini söyledi.
Doğadaki atıklar temizleniyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan'ın himayelerinde yürütülen hareket, Türkiye genelinde 9 bin 500 kilometrelik bir hatta uygulanıyor. Proje kapsamında son iki ay içerisinde doğadan toplanan 2 tonun üzerindeki atık geri dönüşüm sistemine dahil edildi. Erzurum'daki gönüllüler de koruluk alandaki atıkları toplayarak bu büyük dönüşüm sürecine destek verdi. Şehirdeki bu etkinlikler, doğayı koruma refleksini yerel çapta güçlendirmeye devam edecek.