Havadis | Erzurum | Erzurum’dan dünyaya 72 yeni elçi uğurlandı

Erzurum’dan dünyaya 72 yeni elçi uğurlandı

Erzurum’da eğitimlerini tamamlayan 17 ülkeden 72 öğrenci mezun oldu. Mezunlar ülkelerine Türkiye’nin gönüllü elçileri olarak dönüyor.

Erzurum’da eğitimlerini tamamlayan 17 ülkeden 72 öğrenci mezun oldu. Mezunlar ülkelerine Türkiye’nin gönüllü elçileri olarak dönüyor.

Erzurum’dan dünyaya 72 yeni elçi uğurlandı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Erzurum’daki üniversitelerde eğitim hayatlarını başarıyla noktalayan 72 uluslararası öğrenci, düzenlenen törenle yeni dünyalarına adım attı. Müceldili Konağı’nda bir araya gelen öğrenciler, aldıkları eğitimin ardından ülkelerine dönmeye hazırlanıyor.

DÜNYA ERZURUM’A BAĞLANDI

Türkiye genelindeki uluslararası öğrenci sayısı 360 bine ulaştı. YÖS ile gelen öğrenciler, TÖMER’de bir yıl dil eğitimi aldıktan sonra mühendislik ve sağlık gibi bölümlerde uzmanlaştı. Bu gençler, ülkelerine döndüklerinde Türkiye ile ticari ve kültürel bağlar kuruyor. Gana’daki Birleşmiş Milletler temsilciliğinden Somali’deki üniversitelere kadar birçok kritik noktada Erzurum mezunları görev yapıyor.

EKONOMİYE DOĞRUDAN KATKI SAĞLIYORLAR

Mezun öğrenciler mobilyadan makine sektörüne kadar pek çok alanda Türkiye ekonomisine ihracat desteği veriyor. ERULDER Başkanı Ertan Halit Aksakal, 2014’ten bu yana öğrencilere hem maddi hem manevi destek sağladıklarını belirtti. Törende konuşan Somalili Muhktar, arkadaşları adına teşekkürlerini iletti. Program, öğrencilere verilen ödüller ve çekilen hatıra fotoğrafları ile sona erdi. Peki, bu gençlerin Türkiye'ye döndüklerinde kurdukları ticari köprüler ülkemiz için yeni ihracat kapıları açacak mı?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız