Havadis | Erzurum | Oltu’da kene alarmı Belediye ilaçlama seferberliği başlattı

Oltu’da kene alarmı Belediye ilaçlama seferberliği başlattı

Sıcakların artmasıyla kene popülasyonu yükselince Oltu Belediyesi harekete geçti. Ekipler park ve bahçelerde ilaçlama yapıyor.

Sıcakların artmasıyla kene popülasyonu yükselince Oltu Belediyesi harekete geçti. Ekipler park ve bahçelerde ilaçlama yapıyor.

Oltu’da kene alarmı Belediye ilaçlama seferberliği başlattı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Erzurum'un Oltu ilçesinde havaların ısınmasıyla birlikte kene vakalarında artış yaşanmaya başladı. Belediye yönetimi, halk sağlığını korumak adına ilçe genelinde kapsamlı bir ilaçlama programı uyguluyor.

Kene ile mücadele nasıl yürüyor

Oltu Belediye Başkanı Adem Çelebi, özel kene ilaçlama ekipleri kurdu. Bu ekipler sadece rutin alanları değil, vatandaşlardan gelen ihbar noktalarını da anında temizliyor. Saha sorumluları, özellikle bahçelerde görülen kenelere karşı hızlı müdahale ediyor. İhtiyaç duyulursa gece saatlerinde de ilaçlama yapılması planlanıyor.

Bu durum sizi nasıl etkiler

Kene ısırması sonucu ortaya çıkabilecek sağlık riskleri, özellikle tarım ve hayvancılıkla uğraşanlar için ciddi bir tehdit oluşturuyor. Belediye, ilaçlamanın yanı sıra vatandaşların araziye çıkarken kişisel önlemlerini almasını istiyor. Eğer çevrenizde kene görürseniz, hemen belediyeye bildirerek sürece destek olmanız gerekiyor.

Yaz boyu devam edecek

Belediye, kene popülasyonu azalana kadar bu çalışmalara devam edeceğini duyurdu. Önümüzdeki günlerde ilaçlama takvimi, ilçenin kırsal mahallelerinde daha yoğun bir şekilde uygulanacak. Peki, sizin mahallenizde durum ne?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız