Eskişehir’deki Anadolu Üniversitesi, Türkiye’nin alanındaki tek örneği olan Engelliler Araştırma Enstitüsü’nde eğitimlerini tamamlayan öğrencileri için özel bir tören düzenledi. Akademisyenler ve aileler, çocukların eğitim süreçlerini başarıyla bitirmesinin sevincini bahçede hep birlikte kutladı.
EĞİTİMDE SEVGİNİN ÖNEMİ VURGULANDI
Rektör Prof. Dr. Yusuf Adıgüzel, okulun sadece akademik bilgi vermediğini, insana dokunan bir anlayışla çalıştığını belirtti. Adıgüzel, başarının temelinde sabır ve sevginin yattığını ifade ederek, çocukların gösterdiği azmin herkes için örnek olduğunu söyledi. Enstitü Müdürü Prof. Dr. Onur Kurt ise çocuklarla yürütülen doğrudan eğitim çalışmalarının, akademik araştırmalar kadar büyük bir öneme sahip olduğunu kaydetti.
VELİLER İÇİN YENİ BİR BAŞLANGIÇ OLDU
Tören, öğrencilerin diplomalarını alması ve kep atmasıyla sona erdi. Veliler adına konuşan Zuhal Çiftçi, enstitünün çocuklarına kattığı değerin yanı sıra ailelere de rehberlik ettiğini anlattı. Çiftçi, çocuklarının gelişimine şahit olmanın ve onların dünyasını anlamanın kendileri için çok kıymetli bir eğitim süreci olduğunu paylaştı.