Eskişehir'de gece saatlerinde yapılan trafik denetimleri, direksiyon başında alkol alan sürücüler için ağır sonuçlar doğurdu. Polis ekipleri, şehrin yoğun noktalarından Yenibağlar Mahallesi ve İsmet İnönü-1 Caddesi üzerinde uygulama yaptı.
Denetimlerin detayları
Trafik polisleri durdurdukları araçlarda Z.D. ve B.B. isimli sürücülerin alkollü olduğunu belirledi. Yapılan ölçümlerde sürücülerden birinin 1, diğerinin ise 2,25 promil alkollü olduğu ortaya çıktı. Ekipler, trafik güvenliğini hiçe sayan bu kişilere 25’er bin liradan toplam 50 bin lira ceza kesti.
Sürücüleri ne bekliyor
Bu denetim sadece ceza ile sınırlı kalmadı. Yasalar gereği iki sürücünün de ehliyetine 6 ay süreyle el konuldu. Alkollü araç kullanmak hem senin hem de trafikteki diğer insanların canını tehlikeye atıyor. Benzer denetimlerin artarak devam etmesi bekleniyor. Sence bu caydırıcı cezalar trafik kazalarını azaltmaya yetiyor mu?