Eskişehir'in en işlek noktalarından Mustafa Kemal Atatürk Caddesi'nde sıradan bir gün yaşanırken, bir motosiklet sürücüsünün kuralları hiçe sayan hareketi trafiği birbirine kattı. Arkadaşınla yolda ilerlerken aniden önündeki kaldırımdan bir motosikletin geçtiğini gördüğünü hayal et; işte tam olarak bu yaşandı.
Trafikten kaçışın tehlikeli yolu
Sürücü, önündeki uzun araç kuyruğunu beklemek yerine motosikletini doğrudan kaldırıma sürdü. Yayaların yürüdüğü alana giren sürücü, diğer araçların arasından kurtulup trafiğin akışını beklemeden yoluna devam etti. O anları arkadaki bir araçtaki vatandaş cep telefonuyla kaydetti.
Bu hareket neden riskli
Kaldırımlar yayaların güvenliği için ayrılmış alanlardır. Bir motosikletin bu alana girmesi, oradaki yayalar için ciddi bir kaza riski yaratıyor. Sürücü, kendi zamanını kazanmak adına başkalarının güvenliğini tehlikeye attı. Trafikte sabırsız davranan sürücüler, hem kendi canlarını hem de yayaların canını riske atmaya devam edecek gibi görünüyor. Polisin bu tarz ihlallere karşı nasıl bir yaptırım uygulayacağı ise merak konusu.