Eskişehir, Afyonkarahisar, Bilecik, Kütahya ve Uşak bölgelerindeki elektrik şebekesi baştan aşağı yenileniyor. Bölgenin enerji dağıtımından sorumlu olan OEDAŞ, 2026 hedefleri doğrultusunda 4,8 milyar liralık büyük bir bütçeyi sahaya aktarıyor.
Şebeke nasıl güçlenecek
Yatırım kapsamında 5 ilde toplam 320 kilometre yeni enerji nakil hattı çekilecek. Ayrıca 145 yeni trafo kurulacak ve 450 kilometre hat yer altına alınacak. Haziran ayında start verilen çalışmalar, teknolojik dönüşümle birlikte şebekeyi daha esnek ve izlenebilir hale getirmeyi amaçlıyor.
Bu durum sizi nasıl etkileyecek
Eğer bu illerden birinde yaşıyorsan, önümüzdeki dönemde elektrik kesintilerinin azalması ve enerji kalitesinin artması hedefleniyor. Ayrıca proje süresince 800 kişiye iş imkânı doğacak. Şirket yönetimi, bu yatırımla bölgenin sürdürülebilir büyümesini destekleyeceklerini söylüyor. Çalışmaların tamamlanmasıyla birlikte enerji altyapısındaki arızaların hızlıca tespit edilmesi ve çözüm sürelerinin kısalması bekleniyor.