Muharrem ayı ve Aşure Günü vesilesiyle Eskişehir’in merkezindeki tarihi camide bir araya gelen vatandaşlar, Kerbela şehitlerini dualarla yad etti. İl Müftülüğü tarafından organize edilen program, cuma namazı öncesinde yoğun bir katılımla gerçekleşti.
Anma programının detayları
Eskişehir İl Müftüsü Muharrem Gül, kürsüye çıkarak Muharrem ayının manevi iklimine ve Ehl-i Beyt sevgisine dikkat çekti. Kerbela’daki acı hadiseyi anımsatan Müftü Gül, vatanın birlik ve beraberliği için cemaatle birlikte dua etti. Programda Kur’an-ı Kerim tilaveti ve Mevlid-i Şerif okundu.
Namaz sonrası aşure ikramı
Cuma namazının bitişiyle birlikte cami avlusunda farklı bir hareketlilik yaşandı. Esnaf Odaları Birliği, geleneksel Aşure Günü vesilesiyle cami cemaatine ve çevredeki vatandaşlara ikramda bulundu. Paylaşmanın simgesi olan aşureler, kısa sürede vatandaşlara dağıtıldı.