Eskişehir’de esnaflık yapan 40 yaşındaki Mustafa Yaprak, 15 yaşındayken dedesinin hediye ettiği köstekli saatle bambaşka bir dünyaya adım attı. Yıllar içinde okul harçlıklarını biriktirerek başlayan bu merak, bugün 4 milyon lira değerinde 500 parçalık dev bir koleksiyona dönüştü.

Dedesinden kalan o ilk hatıra
Yaprak, saatlere olan bağlılığını bir hastalık gibi tanımlıyor. Özellikle 1960 ile 1990 yılları arasında üretilen modelleri topluyor. Evdeyken bile kolunda birden fazla saat taşıyor. Saatlerin mekanik tıkırtılarını huzur verici bulduğunu söyleyen Yaprak, bu sesin kendisini geçmişe ve atalarına götürdüğünü ifade ediyor.

Evlat gibi görüyor
Koleksiyonuna o kadar bağlı ki bazı saatleri kesinlikle satmıyor. Onları evladı gibi benimsediğini belirten Yaprak, bazen bütçesini zorlayarak, hatta eşinden gizli yeni parçalar almaya devam ediyor. Saatlerine bakarken sadece zamanı değil, dedesinin ve eski arkadaşlarının hatıralarını da kontrol ettiğini vurguluyor.





