Gaziantep, 6 Şubat depremlerinin acısını en taze şekilde hatırlayan şehirlerden biri olarak şimdi de binlerce kilometre ötedeki Venezuela için harekete geçti. Deprem felaketiyle sarsılan bölgeye destek olmak isteyen Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, bir aylık maaşını depremzedelere bağışladığını duyurdu.
Yardım kampanyasının detayları
Şahin, Venezuela Büyükelçiliği tarafından başlatılan yardım kampanyasına Gazianteplilerin destek vermesini istedi. "Depremin ne demek olduğunu, hayatın nasıl bir gecede değiştiğini en iyi biz biliriz" diyen Başkan Şahin, kardeş belediyeleri La Guaira'dan gelen acı haberlerin kendilerini derinden sarstığını ifade etti.
Bundan sonra ne olacak
Belediye, sadece nakdi yardımla kalmayıp çocuk bezi ve mama gibi temel ihtiyaç malzemelerinden oluşan bir yardım tırını da bu hafta Venezuela'ya göndermeye hazırlanıyor. Şahin, tüm şehri zor günlerde dayanışma göstermeye davet ederken, yardımların bölgeye ulaştırılmasıyla ilgili koordinasyonun devam ettiği belirtiliyor.