Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) 33. Olağan Seçimli Genel Kurulu’nda yapılan oylama, Gaziantep iş dünyası için önemli bir gelişmeye sahne oldu. Bölge ihracatının üç güçlü ismi, Türkiye genelinde sektörlerin yol haritasını çizecek olan Sektörler Konseyi’ne girmeye hak kazandı.
Yeni dönemde masada kimler var
GAİB Hububat Bakliyat Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Celal Kadooğlu, Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Murat Bakır ve Halı Sektör Kurulu Başkanı İskender Kaplan konseyde yerini aldı. Bu isimler, hem kendi sektörlerinin hem de Güneydoğu Anadolu’nun çıkarlarını Türkiye’nin en üst ihracat platformunda savunacak.
İhracatta bölgenin ağırlığı artacak
Gaziantep, özellikle makine halısı üretimi ve gıda ihracatında Türkiye’nin kalbi konumunda bulunuyor. Yeni görevlerle birlikte bölge temsilcileri, sektörlerinin küresel rekabet gücünü artıracak politikaların merkezinde yer alacak. Kadooğlu, Bakır ve Kaplan, aldıkları sorumlulukla Gaziantep’in ihracat vizyonunu doğrudan Ankara’daki üst karar mekanizmalarına taşıyacak.
Bu gelişme, Gaziantep’in Türkiye dış ticaretindeki söz hakkını daha da güçlendiriyor. İhracatçılar, ortak akılla hareket ederek hem bölge ekonomisini büyütmeyi hem de Türkiye’nin toplam ihracat hedeflerine daha güçlü katkı sağlamayı hedefliyor. Seçilen başkanların Ankara’daki çalışmaları, önümüzdeki dönemde yerel sanayicinin önünü açacak yeni kararları beraberinde getirecek.