Gaziantep’te Napolyon cinsi kiraz hasadı bu yıl buruk başladı. Geçen yıl kuraklık, bu yıl ise don ve fırtına çiftçinin yüzünü güldürmedi. 10 bin hektarlık alanda verim kaybı yaşanırken, hasat edilen az miktardaki ürün de piyasada beklenen karşılığı bulamadı.

HASAT AZ, FİYAT FARKI ÇOK
Rekolte kaybı o kadar büyük ki, ihracatçı firmalar bölgeye adım atmadı. Tarlada 75-80 liradan alıcı bulan kiraz, aradaki fiyat farkı yüzünden market raflarında 150 liraya kadar tırmanıyor. Çiftçi, kazandığı paranın işçi maliyetini bile karşılamadığını belirterek, "Bu aradaki farkı kim kazanıyor?" diye isyan ediyor.

ÇİFTÇİ AĞAÇLARI KESMEYİ DÜŞÜNÜYOR
Zorlu iklim koşulları kirazın kalitesini ve miktarını düşürdü. Önceki yıllarda haftalarca süren hasat dönemleri, bu yıl sadece birkaç güne sığdı. Masraflarını dahi kurtaramayan üreticiler, çözüm bulunamadığı takdirde ağaçlarını sökmek zorunda kalacaklarını söylüyor. Hasadın gecikmesi ve verimsizlik, hem emeğini kaybeden çiftçiyi hem de yüksek fiyatla karşı karşıya kalan vatandaşı vurdu.





