Havadis | Gaziantep | Gaziantep metrosu için yeşil ışık Londra’dan geldi

Gaziantep metrosu için yeşil ışık Londra’dan geldi

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, metro projesinin finansmanı için Londra’da görüşmeler yapıyor. Şehir, yeşil dönüşümle kaynak arıyor.

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, metro projesinin finansmanı için Londra’da görüşmeler yapıyor. Şehir, yeşil dönüşümle kaynak arıyor.

Gaziantep metrosu için yeşil ışık Londra’dan geldi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra’da düzenlenen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı’na katıldı. Şahin, burada hem Gaziantep’in çevre odaklı projelerini dünya liderlerine anlattı hem de şehrin merakla beklediği metro projesi için önemli bir adım attı.

Metro için yeşil finansman arayışı

Başkan Şahin, metro projesinin hayata geçmesi için gereken yeşil finansmanı sağlamak adına EBRD yetkilileriyle masaya oturdu. Projenin Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile onaylandığını hatırlatan Şahin, ihtiyaç duyulan fonu yeşil enerji yatırımları kapsamında temin etmeyi hedefliyor. Bu görüşmeler, Gaziantep’in ulaşım ağını modernleştirme sürecinde kritik bir viraj olarak görülüyor.

Küresel sorunlara yerel çözümler

Konferansta sadece finansman değil, iklim değişikliğiyle mücadele yolları da masadaydı. Şahin, orman yangınları ve küresel ısınma gibi sorunlara karşı "Gaziantep Modeli"nin nasıl bir çözüm sunduğunu paylaştı. Şehrin kentsel soğutma planlarından yeşil çimento kullanımına kadar birçok alanda yenilikçi adımlar attığını belirten Şahin, yerel başarıların ancak küresel bir eylem birliğiyle kalıcı olabileceğini vurguladı.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız