Gaziantep Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, Londra’da düzenlenen Avrupa İmar ve Kalkınma Bankası (EBRD) Yeşil Şehirler Konferansı’na katıldı. Şahin, burada hem Gaziantep’in çevre odaklı projelerini dünya liderlerine anlattı hem de şehrin merakla beklediği metro projesi için önemli bir adım attı.
Metro için yeşil finansman arayışı
Başkan Şahin, metro projesinin hayata geçmesi için gereken yeşil finansmanı sağlamak adına EBRD yetkilileriyle masaya oturdu. Projenin Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ile onaylandığını hatırlatan Şahin, ihtiyaç duyulan fonu yeşil enerji yatırımları kapsamında temin etmeyi hedefliyor. Bu görüşmeler, Gaziantep’in ulaşım ağını modernleştirme sürecinde kritik bir viraj olarak görülüyor.
Küresel sorunlara yerel çözümler
Konferansta sadece finansman değil, iklim değişikliğiyle mücadele yolları da masadaydı. Şahin, orman yangınları ve küresel ısınma gibi sorunlara karşı "Gaziantep Modeli"nin nasıl bir çözüm sunduğunu paylaştı. Şehrin kentsel soğutma planlarından yeşil çimento kullanımına kadar birçok alanda yenilikçi adımlar attığını belirten Şahin, yerel başarıların ancak küresel bir eylem birliğiyle kalıcı olabileceğini vurguladı.