Havadis | Gaziantep | Gaziantep sanayisinde dijital dönüşüm dönemi başlıyor

Gaziantep sanayisinde dijital dönüşüm dönemi başlıyor

Gaziantep OSB Müdürlüğü işbirliği ile düzenlenen toplantıda, Stratejik Hamle ve Öncelikli Yatırımlar Teşvikleri ele alındı.

Gaziantep OSB Müdürlüğü işbirliği ile düzenlenen toplantıda, Stratejik Hamle ve Öncelikli Yatırımlar Teşvikleri ele alındı.

Gaziantep sanayisinde dijital dönüşüm dönemi başlıyor
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Gaziantep'teki sanayicileri dijital dönüşüm teşvikleriyle buluşturdu. Organize Sanayi Bölgesi'nde gerçekleşen tanıtım toplantısında, fabrikaların nasıl daha verimli çalışabileceği ve devletin bu süreçte hangi destekleri sunduğu konuşuldu.

Dijitalleşme bir zorunluluk haline geldi

Gaziantep OSB Başkanvekili Yaşar Erturhan, dijital dönüşümü artık bir seçenek değil, hayatta kalma şartı olarak görüyor. Erturhan, verinin stratejik bir değer kazandığı günümüzde, üretimden lojistiğe kadar her aşamanın dijitalleşmesi gerektiğini vurguladı. Bu dönüşümü yapamayan işletmelerin, küresel piyasalarda rekabet avantajını kaybedeceği uyarısında bulundu.

Akıllı üretimle maliyetler düşecek

OSB yönetimi, 2006'dan bu yana enerji yönetimi ve veri merkezleri gibi alanlarda dijital altyapısını güçlendirdiğini paylaştı. Yeni dönemde amaç; sadece üretim miktarını artırmak değil, teknolojiyi geliştiren ve akıllı üreten bir sanayi yapısı kurmak. Bakanlığın teşviklerinden faydalanacak firmalar, süreçlerini dijital ortama taşıyarak hem zaman hem de maliyet tasarrufu sağlamayı hedefliyor.

Gaziantep’in sanayi gücünü dijitalle birleştiren bu hamle, işletmelerin karar alma süreçlerini hızlandırmayı amaçlıyor. Önümüzdeki günlerde fabrikaların mevcut altyapılarına göre teşvik planları netleşecek. Peki, senin çalıştığın ya da takip ettiğin sektör bu dijital dönüşüme ne kadar hazır?

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız