İslahiye Cemil Meriç Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, enerji maliyetlerini düşürmek için kendi çözümünü üretti. Okul yönetimi, döner sermaye gelirlerini kullanarak bahçeye güneş enerjisi panelleri yerleştirdi.

KENDİ ENERJİSİNİ ÜRETMEYE BAŞLADI
Okul bahçesine kurulan 280 panel, toplamda 83,3 kilovat elektrik üretiyor. Üretilen bu enerji, 24 derslikli okulun yanı sıra yemekhane ve pansiyonun da tüm elektrik ihtiyacını karşılıyor. Okul Müdürü Zeyyat Batur, bu adımı devlete yük olmamak ve maliyetleri düşürmek için attıklarını vurguluyor.

BU SİSTEMİN OKUL İÇİN ANLAMI NE
Okulun bu yatırımı, eğitim kurumlarının bütçe yönetimi açısından örnek bir model sunuyor. Üretilen elektriğin okul giderlerini ciddi oranda aşağı çekmesi bekleniyor. Okul yönetimi, kurulan bu sistemin hem karlı olduğunu hem de sürdürülebilir bir enerji yönetimi sağladığını belirtiyor. Başarılı olan bu projenin diğer okullara ilham verip vermeyeceği ise merak konusu.

