Havadis | Gaziantep | İslahiye’deki meslek lisesi kendi elektriğini güneşten üretiyor

İslahiye’deki meslek lisesi kendi elektriğini güneşten üretiyor

Gaziantep’te bir okul, bahçesine kurduğu panellerle tüm enerji ihtiyacını karşılıyor.

Gaziantep’te bir okul, bahçesine kurduğu panellerle tüm enerji ihtiyacını karşılıyor.

İslahiye’deki meslek lisesi kendi elektriğini güneşten üretiyor
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

İslahiye Cemil Meriç Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, enerji maliyetlerini düşürmek için kendi çözümünü üretti. Okul yönetimi, döner sermaye gelirlerini kullanarak bahçeye güneş enerjisi panelleri yerleştirdi.

İslahiye’deki meslek lisesi kendi elektriğini güneşten üretiyor

KENDİ ENERJİSİNİ ÜRETMEYE BAŞLADI

Okul bahçesine kurulan 280 panel, toplamda 83,3 kilovat elektrik üretiyor. Üretilen bu enerji, 24 derslikli okulun yanı sıra yemekhane ve pansiyonun da tüm elektrik ihtiyacını karşılıyor. Okul Müdürü Zeyyat Batur, bu adımı devlete yük olmamak ve maliyetleri düşürmek için attıklarını vurguluyor.

İslahiye’deki meslek lisesi kendi elektriğini güneşten üretiyor

BU SİSTEMİN OKUL İÇİN ANLAMI NE

Okulun bu yatırımı, eğitim kurumlarının bütçe yönetimi açısından örnek bir model sunuyor. Üretilen elektriğin okul giderlerini ciddi oranda aşağı çekmesi bekleniyor. Okul yönetimi, kurulan bu sistemin hem karlı olduğunu hem de sürdürülebilir bir enerji yönetimi sağladığını belirtiyor. Başarılı olan bu projenin diğer okullara ilham verip vermeyeceği ise merak konusu.

İslahiye’deki meslek lisesi kendi elektriğini güneşten üretiyor

İslahiye’deki meslek lisesi kendi elektriğini güneşten üretiyor

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız