Havadis | Giresun | Giresun fındığını kurtarmak için samuray arıları sahaya indi

Giresun fındığını kurtarmak için samuray arıları sahaya indi

Giresun'da fındık üretimine darbe vuran kahverengi kokarcaya karşı samuray arıları doğaya bırakıldı.

Giresun'da fındık üretimine darbe vuran kahverengi kokarcaya karşı samuray arıları doğaya bırakıldı.

Giresun fındığını kurtarmak için samuray arıları sahaya indi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Fındık bahçelerini istila eden ve ürün kalitesini ciddi oranda düşüren kahverengi kokarca zararlısına karşı mücadele yeni bir aşamaya geçti. Bölgedeki çiftçiler verim kaybı yaşarken, yetkililer uzun vadeli çözüm için doğadaki dengeleri kullanmaya karar verdi.

Samuray arıları iş başında

Giresun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, laboratuvar ortamında ürettiği samuray arılarını fındık bahçelerine saldı. Bu arılar, kahverengi kokarcanın bıraktığı yumurtaları bularak parazitliyor ve zararlının çoğalmasını daha en baştan engelliyor. Vali Mustafa Koç, bu yıl 130 bin arıyı doğaya bırakarak zararlının yayılımını tamamen kontrol altına almayı hedeflediklerini açıkladı.

Peki bu durum üreticiyi nasıl etkiler

Kahverengi kokarca yüzünden geçen yıl fındık rekoltesi yüzde 30 düşerek 65 bin tona kadar geriledi. Kimyasal ilaçlamanın yanı sıra bu biyolojik yöntem, uzun vadede fındık üzerindeki zararlı baskısını azaltmayı amaçlıyor. Üreticilerin ev ve depo gibi kışlaklarda temizlik yapması ve entegre mücadele takvimine uyması ise başarının anahtarı olarak görülüyor. Eğer bu doğal yöntem sonuç verirse, ilaç maliyetleri düşecek ve fındık kalitesi yeniden artacak.

Mücadele süreci nasıl ilerleyecek

Yetkililer, sadece arı salımıyla yetinmiyor; 46 binden fazla üreticiye eğitim veriliyor ve feromon tuzakları dağıtılıyor. Gelecek dönemde bu biyolojik savunma hattının genişletilmesi planlanıyor. Çiftçiler bahçelerini takip ederken, uzmanlar zararlının tamamen yok edilmesi için yerel halkın desteğini bekliyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız