Havadis | Gündem | NATO zirvesi öncesi muhalif hesaplara peş peşe erişim engeli!

NATO zirvesi öncesi muhalif hesaplara peş peşe erişim engeli!

Türkiye’nin ev sahipliğinde 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilmesi planlanan NATO Zirvesi yaklaşırken, muhalif seslere yönelik dijital alandaki baskılar da tırmanışa geçti.

Türkiye’nin ev sahipliğinde 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilmesi planlanan NATO Zirvesi yaklaşırken, muhalif seslere yönelik dijital alandaki baskılar da tırmanışa geçti.

NATO zirvesi öncesi muhalif hesaplara peş peşe erişim engeli!

Ankara’da düzenlenecek kritik zirve öncesinde sosyal medya platformlarında geniş çaplı bir kısıtlama dalgası yaşanıyor; birçok gençlik örgütü ve demokratik kitle kuruluşunun hesapları erişime kapatıldı.

Türkiye’nin ev sahipliğinde 7-8 Temmuz tarihlerinde Ankara’da gerçekleştirilmesi planlanan NATO Zirvesi yaklaşırken, muhalif seslere yönelik dijital alandaki baskılar da tırmanışa geçti. Son günlerde artan gözaltı ve tutuklama operasyonlarına bir yenisi daha eklenerek, çok sayıda demokratik kitle örgütü ve gençlik hareketinin sosyal medya hesapları hakkında erişim engeli kararı alındı.

Dijital alanda geniş çaplı operasyon

Söz konusu kısıtlamalardan etkilenen kurumlar arasında SOL Genç, Laborans, Toplumsal Muhalefet, Devrimci Gençlik Dernekleri, Devrimci Hareket, Halkevleri ve Umut Gazetesi gibi yapılar yer alıyor. Zirve öncesinde iktidarın yürüttüğü "NATO seferberliği" kapsamında atıldığı değerlendirilen bu adımlar, dijital platformlardaki muhalif paylaşımları hedef alıyor.

SOL Genç’ten sert tepki

Erişim engeli getirilen hesaplar arasında yer alan ve X platformundaki hesabı altıncı kez kapatılan SOL Genç, yaşanan duruma sert tepki gösterdi. Kurum tarafından yapılan açıklamada, sosyal medya engellerinin gençliğin bağımsızlık mücadelesini durduramayacağı vurgulandı.

Açıklamada şu ifadelere yer verildi: "NATO zirvesi bahanesiyle sesimizi kısmaya çalışıyorlar. Ancak gençliğin emperyalizme karşı yürüttüğü mücadele; gözaltılarla, tutuklamalarla veya dijital sansürlerle bitirilemez. Bizler buradayız ve emperyalizme karşı direnişimizi sürdürmeye kararlıyız."

Zirveye doğru tansiyon yükseliyor

Ankara’daki zirveye sayılı günler kala yaşanan bu erişim engelleri, siyasi arenada tartışmaları da beraberinde getirdi. Sivil toplum örgütleri, söz konusu uygulamaların ifade özgürlüğüne yönelik bir tehdit olduğunu savunurken, yetkili mercilerden konuyla ilgili kapsamlı bir açıklama henüz yapılmadı. Sosyal medya kullanıcıları ve demokratik kitle örgütleri, zirve sürecinde benzer kısıtlamaların devam edip etmeyeceğini yakından takip ediyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız