Mersin'de 5 yaşındaki otizmli öğrencisini darp ettiği anlar güvenlik kameralarına yansıyan öğretmen, mahkemede şiddet iddialarını reddederek hareketlerini "sevgi gösterisi" olarak nitelendirdi.
Mersin'de rehabilitasyon merkezinde eğitim gören 5 yaşındaki K.Y.'ye yönelik şiddet uyguladığı iddiasıyla yargılanan öğretmen S.P.C., ilk kez hakim karşısına çıktı. 25'inci Asliye Ceza Mahkemesi'nde görülen duruşmada sanık, 45 gündür tutuklu bulunduğunu hatırlatarak tahliyesini talep etti.
Şiddet iddialarını reddeden sanık öğretmen, çocuğun boynundaki izlerin eğitim materyallerinden kaynaklanmış olabileceğini öne sürdü. Sanık, "Çocuğun dikkatini çekmek için yakasından tuttum, göz teması kurmak için çenesini kavradım. Yanaklarını tutmam ise tamamen sevgi gösterisiydi" ifadelerini kullandı.
Aileden adalet çığlığı
Duruşmada söz alan anne Sermin Yılmaz, çocuğunun son dönemde merkeze gitmemek için ağladığını ve öğrendiklerini unuttuğunu belirterek, "Görüntüler her şeyi anlatıyor, en ağır cezayı almasını istiyoruz" dedi. Baba Bahattin Yılmaz da ailecek yaşadıkları travmaya dikkat çekerek sanığın cezalandırılmasını talep etti.
Olay günü çocuğu merkezden teslim alan dayı Y.K. ise öğretmenin kendisine boyundaki çizikler için "Kendi yapmış olabilir, aklınıza kötü bir şey gelmesin" diyerek durumu geçiştirdiğini anlattı.
Mahkemeden yeni bilirkişi kararı
Mahkeme heyeti, görüntülerin otizm konusunda uzman bilirkişilerce yeniden incelenmesine ve detaylı bir rapor hazırlanmasına hükmetti. Ayrıca, kurumdan geriye dönük 6 aylık kamera kayıtlarının istenmesine ve olay anında sınıfta bulunan diğer öğretmenin tanık olarak dinlenmesine karar verildi.
Sanığın tutukluluk halinin devamına karar veren mahkeme, duruşmayı eksikliklerin tamamlanması için ileri bir tarihe erteledi. Duruşma çıkışında Yılmaz ailesi, adaletin yerini bulması için süreci yakından takip edeceklerini vurguladı.