İstanbul’daki ulaşım krizinde düğüm çözüldü; mahkeme Martı TAG için haksız rekabet kararı verirken, taraflar arasındaki hukuk mücadelesi bir üst mahkemeye taşınıyor.
İstanbul 14. Asliye Ticaret Mahkemesi’nde görülen ve uzun süredir kamuoyunun gündemini meşgul eden dava, taksici esnafı lehine sonuçlandı. İstanbul Taksiciler Esnaf Odası’nın (İTEO) açtığı davada mahkeme, Martı TAG hizmetinin haksız rekabet yarattığına hükmederek uygulamanın ve reklam faaliyetlerinin durdurulmasına karar verdi.
Adliye önünde zafer havası
Kararın açıklanmasının ardından Çağlayan Adliyesi önünde toplanan binlerce taksici, sonucu büyük bir coşkuyla karşıladı. İTEO Başkanı İsmet Dalcı, mahkemenin korsan taşımacılığı tescillediğini belirterek, "Taksi esnafının haklılığı bir kez daha kanıtlandı. Gerekçeli kararın ardından BTK nezdinde gerekli işlemler başlatılacak ve korsan uygulamalar son bulacak" ifadelerini kullandı. Dalcı ayrıca, Martı'nın farklı isimlerle yeni uygulamalar üzerinden faaliyet gösterme çabalarına karşı da hukuki takibin süreceğini vurguladı.
Martı TAG'dan istinaf hamlesi
Mahkeme salonundan çıkan karara sert tepki gösteren Martı TAG kurucusu Oğuz Alper Öktem ise pes etmeyeceklerini duyurdu. Tedbir talebinin reddedildiğini hatırlatan Öktem, kararı istinaf mahkemesine taşıyacaklarını belirtti. Öktem, "Bizi yıldırmak için açılan onlarca davadan biriyle daha karşı karşıyayız. Hukuki mücadelemize devam edeceğiz, önümüzde uzun bir süreç var" diyerek sürücülere yollarına devam etmeleri çağrısında bulundu.
Güvenlik önlemleri dikkat çekti
Duruşma süresince adliye çevresinde yoğun güvenlik önlemleri alındı. Çevik kuvvet ekipleri ve TOMA'lar, sarı şapkalı taksiciler ile yeşil şapkalı paylaşımlı yolculuk temsilcileri arasında olası bir gerginliği önlemek adına kritik noktalarda konuşlandırıldı. İTEO Başkanı Dalcı, esnafa provokasyona gelmemeleri konusunda sık sık uyarılarda bulundu.