Mantar sepetiyle ormana girmişti: Toprağın altında ölümle burun buruna geldi
Sakarya'da doğa yürüyüşüne çıkan bir vatandaşın mantar arayışı, ormanlık alanda karşılaştığı tehlikeli bir mühimmatla kabusa dönüştü.
Sakarya'nın Akyazı ilçesine bağlı Küçücek Bıçkıdere Mahallesi'nde yaşanan olay, bölge sakinlerini tedirgin etti. Ormanlık alanda mantar toplamak için gezintiye çıkan bir vatandaş, toprağın üzerinde duran yabancı bir cisimle karşılaştı. Dikkatli bakışları sayesinde cismin eski bir el bombası olduğunu fark eden vatandaş, durumu hemen 112 Acil Çağrı Merkezi'ne bildirdi.
Bölgede geniş güvenlik önlemleri alındı
İhbarın ardından bölgeye sevk edilen jandarma ekipleri, olay yerinde adeta kuş uçurtmadı. Vatandaşların can güvenliğini korumak amacıyla çevreyi güvenlik şeridiyle kapatan ekipler, giriş çıkışları tamamen kontrol altına aldı. Bölgeye girişlerin yasaklanmasıyla birlikte, patlayıcı madde uzmanlarına haber verildi.
Uzman ekiplerden kontrollü müdahale
Olay yerine intikal eden Sakarya İl Jandarma Komutanlığı bünyesindeki Patlayıcı Madde İmha Timi (PAMİT), mühimmat üzerinde teknik bir inceleme yaptı. Yapılan değerlendirmeler sonucunda, el bombasının risk taşıdığına karar verilerek imha süreci başlatıldı. Uzman ekipler, gerekli güvenlik tedbirlerini alarak patlayıcıyı kontrollü bir şekilde infilak ettirdi.
Bombanın sırrı araştırılıyor
Gerçekleştirilen kontrollü patlama sonucunda herhangi bir yaralanma veya maddi hasar meydana gelmedi. Olayın ardından jandarma ekipleri, söz konusu el bombasının ormanlık alana nasıl geldiğini ve kim tarafından bırakıldığını tespit etmek amacıyla kapsamlı bir soruşturma başlattı. Bölgedeki incelemelerin sürdüğü bildirildi.