Havadis | Sağlık sisteminde kriz: Siber saldırı iddiası

Sağlık sisteminde kriz: Siber saldırı iddiası

İzmir sağlık camiası bugün sabah saatlerinde gelen haberle sarsıldı. Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Ege Üniversitesi Hastanesi ve Buca Seyfi Demirsoy Hastanesi’nde dijital altyapı kaynaklı olduğu düşünülen ciddi bir sistem arızası meydana geldi.

İzmir sağlık camiası bugün sabah saatlerinde gelen haberle sarsıldı. Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Ege Üniversitesi Hastanesi ve Buca Seyfi Demirsoy Hastanesi’nde dijital altyapı kaynaklı olduğu düşünülen ciddi bir sistem arızası meydana geldi.

Sağlık sisteminde kriz: Siber saldırı iddiası

İzmir'in en köklü sağlık kuruluşlarında eş zamanlı yaşanan dijital çöküş, ameliyatlardan muayene süreçlerine kadar tüm hizmetleri felç ederken, akıllara siber saldırı şüphesini getirdi.

İzmir sağlık camiası bugün sabah saatlerinde gelen haberle sarsıldı. Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi, Ege Üniversitesi Hastanesi ve Buca Seyfi Demirsoy Hastanesi’nde dijital altyapı kaynaklı olduğu düşünülen ciddi bir sistem arızası meydana geldi. Hastane otomasyon sistemlerine erişimin tamamen kesilmesi, poliklinik hizmetlerinden cerrahi operasyonlara kadar tüm işleyişi durma noktasına getirdi.

Ameliyatlar ertelendi, kaos büyüdü

Özellikle Dokuz Eylül Üniversitesi Hastanesi’nde yaşanan kesinti, planlı ameliyatların gerçekleştirilememesine yol açtı. Kayıt sistemlerinin devre dışı kalması nedeniyle hastalar uzun süre beklemek zorunda kalırken, hastane koridorlarında büyük bir karmaşa yaşandı. Sosyal medyada ve bazı haber kaynaklarında, sistemlerin siber saldırı nedeniyle çöktüğü iddiaları hızla yayıldı.

Sendikadan sert tepki: Yönetim zafiyeti mi?

Yaşanan aksaklıklar üzerine Genel Sağlık-İş İzmir Şubesi, durumu sert bir dille eleştiren bir açıklama yayınladı. Sendika, bölgenin en büyük sağlık merkezlerinde tek bir teknik arızanın tüm hizmeti nasıl durdurabildiğini sorguladı. Yapılan açıklamada, "Milyonlarca liralık yatırımların yapıldığı bu kurumlarda, sistemin bu denli kırılgan olması bir yönetim zafiyetidir. Yaşanan kaosun faturası, sahada öfkeli hastalarla karşı karşıya kalan sağlık çalışanlarına kesilmemelidir" ifadelerine yer verildi.

Sorumlulardan açıklama bekleniyor

Sendika temsilcileri, dijital altyapıdaki bu büyük çöküşün nedeninin, siber saldırı ihtimalinin ve benzer durumların tekrarlanmaması için atılacak adımların kamuoyuyla şeffaf bir şekilde paylaşılması gerektiğini vurguladı. Sağlık emekçilerinin zor durumda bırakıldığını belirten yetkililer, liyakat vurgusu yaparak acil çözüm çağrısında bulundu.

Gün içerisinde yapılan teknik müdahalelerin ardından hastane sistemleri kademeli olarak yeniden kullanıma açıldı. Ancak yaşanan mağduriyetin ardından yetkili mercilerden henüz resmi bir siber saldırı doğrulaması gelmedi.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız