Havadis | Hatay | Antakya Atatürk Caddesi yeniden kepenk açtı

Antakya Atatürk Caddesi yeniden kepenk açtı

Depremle yıkılan Antakya’nın kalbi Atatürk Caddesi’nde esnaf işbaşı yaptı. Bölgedeki kentsel dönüşümle birlikte hayat yavaş yavaş normale dönüyor.

Depremle yıkılan Antakya’nın kalbi Atatürk Caddesi’nde esnaf işbaşı yaptı. Bölgedeki kentsel dönüşümle birlikte hayat yavaş yavaş normale dönüyor.

Antakya Atatürk Caddesi yeniden kepenk açtı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Hatay, 6 Şubat depremlerinin en ağır yaralarını alan şehirlerden biriydi. Şimdi ise şehrin hafızası ve ticaretin merkezi sayılan Atatürk Caddesi’nde kepenkler yeniden açılıyor. Vali Mustafa Masatlı, bölgedeki rezerv alanlarda devam eden yerinde dönüşüm projelerini denetledi.

Ticaretin kalbi atmaya başladı

Atatürk Caddesi’ndeki yeni dükkanlar kapılarını müşterilerine açtı. Esnafın işine dönmesi, şehrin ekonomik olarak ayağa kalkması için kritik bir adım. Vali Masatlı, yeni evlerine ve iş yerlerine kavuşan vatandaşlarla bir araya gelerek süreci yerinde gördü. Devletin yürüttüğü kentsel dönüşümle birlikte mahallelerde sosyal hayatın canlanması hedefleniyor.

Sırada ne var

Antakya’nın modern ve güvenli binalarla yeniden inşa edilmesi süreci aralıksız devam ediyor. Yetkililer, sadece konutların değil, şehrin ticari kimliğinin de kalıcı şekilde geri kazanılmasını önceliklendiriyor. Rezerv alanlardaki inşaatlar bittikçe, daha fazla esnafın kendi dükkanına dönmesi bekleniyor. Şehrin eski günlerine dönmesi için atılan bu adımlar, bölge halkı için umut kaynağı olmaya devam ediyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız