Havadis | Hatay | Arsuz tarımında soya dönemi başladı

Arsuz tarımında soya dönemi başladı

Arsuz’da 180 dekarlık alanda ilk kez soya ekimi yapıldı. Bakanlık destekli projeyle çiftçinin yeni gelir kapısı açılması hedefleniyor.

Arsuz’da 180 dekarlık alanda ilk kez soya ekimi yapıldı. Bakanlık destekli projeyle çiftçinin yeni gelir kapısı açılması hedefleniyor.

Arsuz tarımında soya dönemi başladı
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Hatay’ın Arsuz ilçesinde tarımsal üretimde çeşitliliği artırmak için önemli bir adım atıldı. Devlet desteğiyle çiftçiler, bölge topraklarında ilk kez soya üretimine girişti.

YENİ ÜRÜNÜN GETİRDİKLERİ

Arsuz Kaymakamı Fatih Eroğlu, Tarım ve Orman Bakanlığı’nın TAKE Projesi dahilinde ekilen soya tarlalarını gezdi. Bölgedeki çiftçilere yüzde 75 hibe desteğiyle "Turbo" ve "Adel" cinsi tohumlar verildi. Nisan ayında ekimi yapılan bitkiler şu an çiçeklenme döneminde.

PEKİ BU ÇİFTÇİYE NE KAZANDIRACAK

Yetkililer, dönüm başına 350 ile 550 kilogram arasında ürün bekliyor. Soya, Arsuz’un tarımsal desenine eklenerek üreticiye alternatif bir gelir kapısı yaratacak. Deneme üretimi başarılı olursa, önümüzdeki yıllarda bölgede soya ekilen arazilerin sayısı artacak.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız