6 Şubat depremlerinden sağ kurtulan Ahmet Artan, bugünlerde devletin dijital sistemleriyle tuhaf bir mücadele veriyor. Deprem sonrası yapılan isim karışıklığı nedeniyle resmi kayıtlara "vefat edenler" arasına giren Artan, aradan geçen süreye rağmen sağlık kurumlarının sisteminde hala "ölü" olarak görünüyor.
Sistem hatası yüzünden hayatı durma noktasına gelen Artan, yaşadığı trajikomik durumu şu sözlerle özetliyor: "Trafik cezasına gelince yaşıyorum ama bazı şeylere gelince ölüyorum."
Hatalı kayıt mağduriyeti
Artan, Narlıca'daki evinden kurtulduktan sonra benzer ismi taşıyan bir depremzedeyle karıştırılarak ölü statüsüne alındı. Banka gibi bazı kurumlardaki kayıtlarını düzelttirmeyi başarsa da sağlık sistemindeki "kişi ölüdür" uyarısı bir türlü kalkmıyor. Aile hekimine gittiğinde kaydının bulunmadığını, hastaneye başvurduğunda ise sistemin işlem yapmasına izin vermediğini belirtiyor.
Ehliyet yenileme çıkmazı
Süresi dolan ehliyetini yenilemek için sağlık raporu alması gereken Artan, sistem hatası nedeniyle rapor alamıyor. Ehliyetsiz araç kullanmaktan ceza yiyen Artan, devletin bir kurumu ceza kesip onu "canlı" kabul ederken, diğer kurumunun onu "ölü" saymasına tepkili. CİMER üzerinden şikayette bulunan ve Sağlık Bakanlığı'na dilekçe veren Artan, bu bürokratik engelin bir an önce kaldırılmasını bekliyor. Arkadaş çevresinde "yaşayan ölü" lakabıyla anılan Artan, sistemsel hatanın yarattığı mağduriyetin daha fazla büyümesinden endişeli.