Deprem sonrası yaralarını saran Hatay, kültürel mirasını korumak ve dünyaya tanıtmak için gastronomi alanındaki çalışmalarına hız verdi. Şehir, yerel lezzetlerini tek tek kayıt altına alarak mutfak kültürünü geleceğe taşımayı hedefliyor.
Yeni tescillenen lezzetler hangileri
Hatay Arap kebabı, müşebbek tatlısı, Antakya kerebici, zahterli kahke, adesiye yemeği ve keşşir dolması artık resmi olarak coğrafi işaretli ürün statüsünde. Bu tescillerle birlikte kentin kayıt altındaki lezzet sayısı 70’e çıktı. Hatay, bu sayıyla Türkiye genelinde en fazla coğrafi işarete sahip üçüncü il konumuna yerleşti.
Hedef Türkiye birinciliği
Hatay Valisi Mustafa Masatlı, tescil sürecindeki 50 yeni ürünle birlikte hedeflerinin toplam 120 tescilli lezzete ulaşarak Türkiye birincisi olmak olduğunu açıkladı. Yerel yönetimler, bu lezzetleri sadece Türkiye’ye değil, dünya gastronomi turizmine kazandırmak istiyor. Antakya Belediye Başkanı İbrahim Naci Yapar ise tüm lezzet tutkunlarını kentin yeniden dirilişine tanıklık etmeye ve bu eşsiz tatları yerinde denemeye davet ediyor.