Hatay’ın Reyhanlı ilçesinde hasat sezonu açıldı ancak çiftçinin yüzü gülmüyor. Bahçede ürününü 15 liradan elden çıkaran üretici, pazar tezgahlarındaki 60 liralık fiyatı görünce şaşkına dönüyor.

Üretici neden zarar ediyor
Çiftçi Zeydan Şanverdi, bu yıl don ve ayaz olayları nedeniyle rekoltenin büyük oranda düştüğünü söylüyor. 100 ton ürün beklerken sadece 20 ton hasat yapabildiğini belirten Şanverdi, artan maliyetler karşısında kazancının eridiğini ifade ediyor. Çiftçi, ürünün tarladan markete gidene kadar değerinin dört katına çıkmasına tepkili.

Fiyatlar neden bu kadar yüksek
Şeftali tüccarı Emre Şanverdi ise aradaki fiyat farkını nakliye ve işçilik giderlerine bağlıyor. Tüccar, ürünün tarladan çıkıp tüketiciye ulaşana kadar geçen süreçte masrafların maliyeti 30 liraya kadar çıkardığını savunuyor. Dolu yağışı nedeniyle kalitenin düşmesi ve rekolte kaybı, piyasadaki dengesizliği daha da derinleştiriyor. Sen marketten şeftali alırken ödediğin paranın büyük kısmı, ürünün kendisinden ziyade lojistik ve işçilik masraflarına gidiyor.





