Havadis | Iğdır | Iğdır Kerbela şehitlerini anmak için bir araya geldi

Iğdır Kerbela şehitlerini anmak için bir araya geldi

Iğdırlılar Tasua Gecesi'nde Kerbela şehitlerini dualarla andı. Zübeyde Hanım Bulvarı'ndaki törende matem gösterileri düzenlendi.

Iğdırlılar Tasua Gecesi'nde Kerbela şehitlerini dualarla andı. Zübeyde Hanım Bulvarı'ndaki törende matem gösterileri düzenlendi.

Iğdır Kerbela şehitlerini anmak için bir araya geldi
KAYNAK: İhlas Haber Ajansı

Muharrem ayının dokuzuncu gecesine denk gelen Tasua, İslam dünyasında Hz. Hüseyin ve beraberindeki 72 kişinin şehit edilmeden önceki son gecesi olarak biliniyor. Iğdır'da yaşayan yüzlerce vatandaş, bu acı olayı yad etmek ve o dönemin ruhunu paylaşmak için kent merkezinde toplandı.

Anma programının detayları

Zübeyde Hanım Bulvarı'nı dolduran katılımcılar, Kerbela faciasının hüznünü paylaştı. Programda ağıtlar ve mersiyeler okundu. Sinezen grupları, Hz. Hüseyin ve yarenleri için geleneksel matem gösterileri gerçekleştirdi.

Bu gece neyi ifade ediyor

Tasua, Aşura gününe giden sürecin manevi hazırlığı olarak görülüyor. Bugün yapılan anmalar, bölgedeki kültürel ve dini değerlerin toplumsal hafızada nasıl yaşatıldığını gösteriyor. Yarın gerçekleşecek Aşura etkinlikleriyle birlikte Iğdır'daki matemin zirveye ulaşması bekleniyor.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız