Türkiye'nin dört bir yanında olduğu gibi Iğdır'da da Kerbela şehitleri için matem düzenlendi. Asri Mezarlık'ta bir araya gelen binlerce kişi, 1387 yıl önce yaşanan acıyı bugün yeniden paylaştı.
Anma töreni nasıl geçti
Matem töreni için gelen vatandaşların tamamı siyah kıyafetler giydi. Mersiyelerin okunduğu sırada birçok kişi gözyaşlarına hakim olamadı. Oluşturulan desteler, ritmik şekilde sinelerine vurarak ve zincirlerle yas tutarak Hazreti Hüseyin'in acısını sembolize etti.
Sıcak havada alınan önlemler
Tören sırasında hava sıcaklığı oldukça yüksekti. Görevliler, uzun süre dışarıda bekleyen vatandaşların sağlığını korumak için harekete geçti. Katılımcılara su dağıtılırken, bunaltıcı havayı kırmak adına sık sık üzerlerine su serpildi. Bu anma geleneği, Iğdır'daki toplumsal hafızanın ve inanç kültürünün en güçlü yansımalarından biri olarak her yıl tekrarlanıyor.