Isparta’nın Yakaören köyünde asırlardır süren aşure ve anma geleneği, bu yıl da yoğun katılımla gerçekleşti. Belediye Başkanı Şükrü Başdeğirmen ve Vali Abdullah Erin, Aslan Baba Türbesi’nde vatandaşlarla buluşarak Muharrem ayının manevi atmosferini paylaştı.
Geleneksel buluşmanın amacı ne
Başkan Başdeğirmen, her yıl Muharrem ayında türbe ziyaretleri gerçekleştirdiklerini belirterek bu etkinliklerin toplumsal dayanışmayı güçlendirdiğini vurguladı. Kazanların birlik ve beraberlik için kaynadığını ifade eden Başdeğirmen, Hz. Hüseyin ve Kerbela şehitlerini rahmetle andı. Geçmişte toplumu ayrıştırmaya çalışanlara karşı artık herkesin daha bilinçli hareket ettiğini kaydetti.
Belediyenin cemevlerine bakışı nasıl
Başdeğirmen, devletin ve belediyenin cemevlerine sunduğu hizmetlerin camilerle eşit seviyeye geldiğini belirtti. Cumhurbaşkanı’nın talimatlarıyla aradaki farkların kaldırıldığını söyleyen Başkan, belediye olarak cemevlerine en üst seviyede destek vermeye devam edeceklerini açıkladı. Yakaören köyündeki etkinlik, protokolün vatandaşlarla sohbet edip aşure kazanını karıştırmasıyla sona erdi.