Günlük hayatın içinde güvenlik önlemlerinin ne kadar kritik olduğunu gösteren bir olay Bakırköy Adalet Sarayı’nda yaşandı. İşlerini halletmek için adliye ek binasına giren iki kişi, x-ray cihazındaki kontroller sırasında güvenlik görevlilerinin dikkatinden kaçamadı.
Yakalananların çantası tehlike saçıyordu
Güvenlik ekipleri, şüphelilerin çantalarını detaylı incelemeye alınca gördükleri karşısında şaşkına döndü. Çantanın içinden kalem süsü verilmiş bir tabanca düzeneği, ucu neşterle keskinleştirilmiş başka bir kalem, çok sayıda neşter başlığı ve biber gazı çıktı. Tehlikeli ekipmanlarla adliyeye girmeye çalışan 66 yaşındaki Nahit Y. ve yanındaki Mehmet S. hemen polis ekiplerine teslim edildi.
Soruşturma derinleşiyor
Polis merkezindeki sorgularının ardından savcılığa sevk edilen şüphelilerden Nahit Y., ruhsatsız ateşli silah bulundurmak suçundan tutuklandı. Mehmet S. ise ifadesinin ardından serbest bırakıldı. Güvenlik kameralarına da yansıyan bu olay sonrası savcılık, şüphelilerin bu ekipmanları neden adliyeye sokmaya çalıştığını anlamak için dosyayı incelemeye devam ediyor. Güvenlik önlemleri sayesinde olası bir saldırı girişimi daha başlamadan engellenmiş oldu.