Türkiye’nin ilk astronotu Alper Gezeravcı, İstanbul Medeniyet Üniversitesi’nde düzenlenen etkinlikte öğrenciler ve genç girişimcilerle bir araya geldi. Uzay yolculuğundaki deneyimlerini aktaran Gezeravcı, Türkiye'nin teknoloji vizyonunu ve gençlerin bu süreçteki sorumluluklarını masaya yatırdı.

UZAY ARTIK ULAŞILMAZ DEĞİL
Gezeravcı, uzayı sadece bir bilim alanı değil, Türkiye'nin devlet iradesiyle eriştiği sıradan bir çalışma sahası olarak gördüklerini söyledi. 2024’teki ilk insanlı uzay görevinden sonra 281 şehirde 742 etkinlik düzenlediğini belirten astronot, gençlerin bu alanda sadece tüketici değil, üretici olmaları gerektiğini vurguladı. Başarının anahtarını disiplin ve sürekli öğrenme olarak tanımlayan Gezeravcı, uzay çalışmalarının genç nesiller için büyük bir motivasyon kaynağı olduğunu dile getirdi.

YENİ HEDEFLER YOLDA
Milli Uzay Programı'ndaki hedeflere değinen Gezeravcı, gelecek yılın ilk yarısında Ay Araştırma Programı'nın hayata geçeceğini hatırlattı. Hazırlık aşaması süren uzay limanı projesinin ise Türkiye'nin uzaydaki elini güçlendireceğini belirtti. Üniversitelerin uzay alanında nitelikli insan kaynağı yetiştirmek için yeni bölümler açtığını söyleyen Gezeravcı, gençlere bugünkü emeklerinin yarının güçlü Türkiye'sini inşa edeceğini hatırlattı. Etkinlik, soru-cevap bölümü ve hediye takdiminin ardından sona erdi.




