Beykoz Belediyesi, araç kiralama ve yakıt giderlerini düşürmek için radikal bir karar aldı. Belediye yönetimi, 35 adet yerli elektrikli otomobil Togg'u satın alarak kendi hizmet filosuna dahil etti. Artık belediye personeli sahada kiralık araçlar yerine kurumun öz malı olan bu araçları kullanacak.
Tasarruf nereye yansıyacak
Belediye yönetimi, bu değişiklikle yıllık 42 milyon liralık kiralama maliyetinden kurtuluyor. Buna ek olarak 4 milyon liralık yakıt tasarrufuyla toplamda 46 milyon liralık kaynak belediyenin kasasında kalacak. Belediye yetkilileri, bu paranın doğrudan ilçe halkına yönelik hizmetlerde kullanılacağını belirtiyor.
Çevreci ulaşım hedefi
Belediye, sadece bütçeyi değil, ilçedeki hava kalitesini de önemsiyor. Elektrikli araç kullanımı sayesinde karbon salınımı ciddi oranda düşecek. Beykoz, bu yatırımla yerli teknolojiye destek verirken çevre dostu bir şehircilik modeline de geçiş yapıyor. Önümüzdeki günlerde diğer belediyelerin de benzer bir tasarruf modelini benimseyip benimsemeyeceği merak konusu.