Evinde çekmecede bekleyen bozuk bir klavye, eski bir telefon veya birbirine dolanmış kablolar mı var? Çoğu zaman bunları ne yapacağımızı bilemiyor, ya çöpe atıyoruz ya da bir köşede unutuyoruz. MediaMarkt, başlattığı yeni projeyle bu atıkları hem doğadan kurtarıyor hem de karşılığında kullanıcıya ödül veriyor.
PİLOT BÖLGE SONUÇLARI NELER
Proje şimdilik İzmir, Mersin ve Kayseri’de başladı. Kısa sürede 411 parça elektronik atık toplandı ve 188 kilogram cihaz geri dönüşüm hattına dahil edildi. En yüksek katılım ise İzmir'deki mağazalardan geldi. Toplananlar arasında pillerden klavyelere kadar pek çok farklı teknolojik ürün bulunuyor.
ATIĞIN YOLCULUĞUNU TAKİP EDEBİLİYORSUNUZ
Sistemi kullanmak oldukça basit. Mağazaya gittiğinde cihazının fotoğrafını Mol-e uygulaması üzerinden çekip QR kod okutuyorsun. Yapay zeka cihazı hemen tanıyor ve ona bir "Dijital Atık Pasaportu" oluşturuyor. Böylece geri dönüşüm sürecini adım adım izleyebiliyorsun. En güzel tarafı ise, bu katkın karşılığında mağazada harcayabileceğin Club puanlar kazanman. Marka, bu sistemle hem çevre bilincini artırmayı hem de kullanılmayan teknolojileri tekrar döngüye sokmayı hedefliyor.