Havadis | İstanbul | EuroLeague sahnesinde artık üç Türk takımı boy gösterecek

EuroLeague sahnesinde artık üç Türk takımı boy gösterecek

EuroLeague yönetimi 2026-27 sezonu için 20 takımlık listeyi onayladı. Beşiktaş GAİN turnuvaya davet alarak Türkiye’nin temsilci sayısını üçe çıkardı.

EuroLeague yönetimi 2026-27 sezonu için 20 takımlık listeyi onayladı. Beşiktaş GAİN turnuvaya davet alarak Türkiye’nin temsilci sayısını üçe çıkardı.

EuroLeague sahnesinde artık üç Türk takımı boy gösterecek
KAYNAK: Demirören Haber Ajansı

Avrupa basketbolunun zirvesi EuroLeague'de gelecek sezon dengeler değişiyor. Barselona'da toplanan yönetim kurulu, 2026-27 sezonu için takımları netleştirdi. Türk basketbolseverleri yakından ilgilendiren karar ise Beşiktaş GAİN'in turnuvaya dahil edilmesi oldu.

EuroLeague sahnesinde artık üç Türk takımı boy gösterecek

Beşiktaş yeni sezonda Avrupa devlerine karşı parkeye çıkacak:
EuroLeague yönetimi, Beşiktaş GAİN ve Paris Basketbol’a bir yıllık özel davet verdi. Anadolu Efes ve Fenerbahçe Beko’nun ardından Beşiktaş’ın da katılımıyla Türkiye’yi Avrupa’nın en büyük sahnesinde üç takım temsil edecek. Bu gelişme, Türk basketbolunun Avrupa’daki ağırlığını daha da artırıyor.

Ligin takvimi ve diğer turnuvalar belli oldu:
EuroLeague 24 Eylül’de, EuroCup ise 29 Eylül’de başlayacak. EuroCup tarafında ise Bahçeşehir Koleji ve Türk Telekom beş yıllık, TOFAŞ ise bir yıllık lisansla mücadele edecek. Kulüpler ayrıca 2027-28 sezonu için 24 takımlı geniş bir formata geçiş yapmayı hedefliyor. Basketbol takvimi yoğunlaşırken, Türk takımlarının Avrupa'daki rekabeti önümüzdeki dönemde çok daha hareketli geçecek.

Yorumlar
Yorum yazma kurallarını okumuş ve kabul etmiş sayılırsınız