Türkiye genelindeki 12 farklı şehirden gelen öğrenciler, çevre ve sürdürülebilirlik odaklı projelerini İstanbul'da tanıttı. Millî Eğitim Bakanlığı, WWF-Türkiye ve QNB Türkiye iş birliğiyle düzenlenen Doğa Öncüleri Ulusal Konferansı, gençlerin doğaya dair çözüm önerilerine sahne oldu.
Gençler çözümlerini anlattı
Öğrenciler; ormanların korunması, deniz temizliği, sürdürülebilir gıda ve iklim değişikliği gibi başlıklarda hazırladıkları çalışmaları QNB Kristal Kule’de sergiledi. Sadece bir eğitim programı olmayan bu girişim, öğrencilerin bizzat sahada uygulama yapmasına ve somut sonuçlar elde etmesine olanak tanıyor. 2023 yılından bu yana 2 bin 466 öğretmen ve 35 binden fazla öğrenci, bu ağ sayesinde doğa koruma çalışmalarıyla buluştu.
Peki bu seni nasıl etkiler?:
Çevrendeki gençlerin iklim değişikliği veya atık yönetimi gibi konularda ürettiği bu projeler, yerel çözümlerin yaygınlaşmasını sağlıyor. Ayrıca eğitim portalı üzerinden sunulan modüller, sadece sınıflarla sınırlı kalmayıp dijital ortamda da binlerce kez görüntülendi. Bu projeler, yaşadığın çevredeki kaynakların daha verimli kullanılması için genç bir neslin sorumluluk alması anlamına geliyor. Gelecek dönemde bu ağın daha fazla okula yayılmasıyla birlikte, yerel çevre sorunlarına karşı daha hızlı ve bilinçli çözümler üretilmesi hedefleniyor.