İstanbul’un ulaşım ağında önemli bir halka daha tamamlandı ve bu durum şehir içi trafiğe doğrudan yansıdı. Cumhurbaşkanı Erdoğan tarafından hizmete açılan Halkalı-Arnavutköy hattı, metro trafiğini hareketlendirdi.
Hattın yeni etabıyla günlük yolcu sayısı arttı:
Halkalı-Arnavutköy bölümünün devreye girmesiyle metro hattındaki günlük yolcu ortalaması yüzde 33 yükseldi. Bakan Uraloğlu, hattın toplamda 53 bin 396 yolcuya ulaşarak rekor kırdığını duyurdu. Özellikle Gayrettepe ve İstanbul Havalimanı istasyonları hattın en yoğun noktaları olarak öne çıkıyor. Yeni eklenen Halkalı ve Kayaşehir istasyonları da kısa sürede sisteme uyum sağladı.
ÜCRETSİZ ULAŞIM DÖNEMİ DEVAM EDİYOR
Hattın yeni açılan beş istasyonunda seyahat edenler için 31 Temmuz tarihine kadar ücret alınmıyor. Bu uygulama, özellikle bölgedeki ulaşım alışkanlıklarını değiştirmeyi ve hattın tercih edilebilirliğini artırmayı hedefliyor. Türkiye’nin en hızlı ve uzun yer altı metrosu olarak tanımlanan bu hat, İstanbul’un batı yakası ile havalimanı arasındaki mesafeyi ciddi oranda kısalttı.