Pazartesi sabahı işe veya okula yetişmeye çalışan İstanbullular yine tanıdık bir manzarayla karşılaştı. Şehrin ana arterlerinde akan trafik yerini dur-kalk tempoya bıraktı.

Neden bu kadar yoğunlaştı
Haftanın ilk günü olması nedeniyle toplu taşıma ve özel araç kullanımı aynı anda zirve yaptı. Özellikle D-100 karayolu Cevizlibağ mevkii gibi kritik noktalarda araç yoğunluğu kapasiteyi aştı. Saat 08.00 itibarıyla İBB verilerine göre trafik yoğunluğu yüzde 60 seviyesini gördü.

Sürücüleri neler bekliyor
Bu yoğunluk, mesai saatlerine yetişmeye çalışan herkes için zaman kaybı anlamına geliyor. Sabah saatlerinde Avrupa Yakası'nda yoğunluk yüzde 51 civarında seyrederken, Anadolu Yakası yüzde 65 ile trafiğin en kilitlendiği yer oldu. Trafik ilerleyen saatlerde yüzde 56 bandına gerilese de yola çıkacak olanların planlarını buna göre yapması gerekiyor.

Peki bundan sonra ne olur
Gün içindeki trafik akışı, okul giriş-çıkış saatleri ve olası küçük kazalarla tekrar dalgalanabilir. Akşam saatlerinde iş çıkışıyla birlikte benzer bir yoğunluğun yaşanması kaçınılmaz görünüyor. Trafiğe çıkmadan önce mutlaka güncel yoğunluk haritasını kontrol etmeyi unutma.
