İstanbul’un siluetini çizen Mimar Sinan, yüzyıllar önce bıraktığı vasiyetiyle bugün bile insanları bir araya getiriyor. Büyük ustanın kendi el yazısıyla hazırladığı vakfiyede yer alan aşure dağıtma geleneği, Süleymaniye Camii’nin avlusunda yeniden hayat buldu.

Vakfiyedeki gizli not gün yüzüne çıktı
2008 yılındaki restorasyon çalışmaları sırasında uzmanlar, Mimar Sinan’ın unutulmuş bir vasiyetini keşfetti. Büyük usta, Muharrem ayının onuncu gününde kendi adına hatim okunmasını ve ardından ihtiyaç sahiplerine aşure dağıtılmasını istemişti. Gürsoy Vakfı ve Fatih Belediyesi, bu tarihi notu takip ederek 16 yıldır her Muharrem ayında bu özel günü organize ediyor.

Bugün neler yaşandı
Öğle namazının ardından Mimar Sinan’ın türbesi başında dualar edildi. Ardından cami avlusunda toplanan yerli ve yabancı ziyaretçilere aşure ikramı yapıldı. Etkinliğe Bilal Erdoğan, Nurettin Nebati ve Lütfi Elvan gibi isimlerin yanı sıra çok sayıda vatandaş katıldı. Bu etkinlik, sadece bir ikram değil, 470 yıllık bir mimari mirasın kültürel olarak da yaşatılması anlamına geliyor. Önümüzdeki yıllarda da aynı tarihte Süleymaniye’de bu geleneğin sürdürülmesi planlanıyor.


